Błędy w rozmowie z klientem: rodzaj - niebezpieczeństwo - rozwiązanie


Najczęstsze popełniane błędy sprzedawcy w rozmowie z klientem



Rodzaj błędu
Niebezpieczeństwo
Rozwiązanie
1. Zbyt rzadki kontakt wzrokowy
Powoduje u Klienta wrażenie niepewności.
Patrzeć w oczy, zwłaszcza słuchając wypowiedzi rozmówcy. Podczas własnej wypowiedzi można czasem przerywać kontakt wzrokowy, unosić wzrok, co daje wrażenie zastanawia- nia się, myślenia.
2. Zbyt szybkie i częste ustalenia
Podejmowanie decyzji za Klienta, gdy ten nie jest jeszcze gotowy; tworzy to wrażenie traktowania go jak dziecka, za które podejmuje się decyzje „oczy- wiste” lub takie, których on wcale nie ma ochoty podjąć.
Powstrzymać się przed ubieganiem rozmówcy w podejmowaniu decyzji; zadawać pytania otwarte.
3. Formułowanie zbyt długich, skomplikowanych zdań
Rozmówca ma wrażenie chaosu informacyjnego, braku selekcji i akcen- towania najważniejszych informacji; pojawiają się kłopoty z koncentracją uwagi, co może prowadzić rozmów- cę do irytacji
Formułować krótkie, jasne zdania odwołujące się do wyobraźni; powtarzać i podkreślać najważniejsze informacje.
4. Zbyt szybkie tempo wypowiedzi
Powoduje wrażenie chęci„wyrzucenia z siebie” listy argumentów, szybkiego załatwienia, zbywania go, nieliczenia się z osobą rozmówcy i jego potrzebami. Mówiąc szybko ogranicza się roz- mówcy możliwość zadawania pytań.
Zwolnić tempo mówienia i lekko obniżyć ton głosu.
5. Brak przerw w
rozmowie
Rozmówca czuje się jak anonimowy statysta w tłumie, brakuje mu osobistego kontaktu oraz czasu na zastanowienie się i zadawanie pytań.
Robić krótkie przerwy w swoich wypowiedziach, zadawać pytania o zrozumienie; przerwy skłaniają rozmówcę do mówienia.
6. Schematyczny i ubogi słownik
Częste powtarzanie tych samych słów, zwrotów sprawia wrażenie braku argumentów lub ich małej istotności oraz niskich kompetencji zawodowych.
Ćwiczyć wypowiadanie tych samych treści na różne sposoby. Trenować mówienie odwołujące się do obrazów.
7. Posługiwanie się slangiem zawodowym
Rozmówca ma kłopoty ze zrozumieniem wypowiedzi pracownika i wytwarza się w nim poczucie niższości.
Zastępować wyrażenia slangowe zwrotami zrozumiałymi dla tego właśnie odbiorcy, zrezygnować z recytacji danych na rzecz obrazowego przedstawienia treści.
8. Zbyt częste mówienie o sobie lub firmie
Klient traci zainteresowanie i dąży do zakończenia rozmowy.
Mówić o korzyściach, które rozmówca zyska z zastosowania proponowa- nego rozwiązania.

Komentarze

  1. Casino - Near Me, CA - Mapyro
    Save with MapYRO Hotels. Find your 의왕 출장샵 perfect getaway. Save 제주 출장샵 with 대전광역 출장샵 free and real money. No spam, 거제 출장안마 no pop-up ads. Best Price 서산 출장마사지 Guarantee.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Techniki negocjacji - definicja + przykład

32 magiczne słowa w sprzedaży