Storytelling - sprzedawaj za pomocą historii - przykłady


Przykłady historii, które sprzedają


Business Storytelling jest sztuką opowiadania historii w celu nawiązywania komunikacji i budowania relacji.

W związku z tym przygotowaliśmy dla Was 6 typów historii, które sprzedają:


Kim jestem
- wyjaśnia, kim jesteś jako osoba. Mówi innym ludziom o Twoich marzeniach, celach, osiągnięciach, porażkach, motywacjach, wartościach i osobistej historii. Podzielenie się takimi osobistymi wyznaniami prowadzi błyskawicznie do budowania zaufania. Opowiedz tę historię, gdy dołączysz do nowego zespołu lub gdy chcesz zbudować nową relację z nieznajomym.









Dlaczego jestem tutaj
- komunikuje, dlaczego robisz, to co robisz – celem jest zastąpienie podejrzliwości zaufaniem. Ludzie pragną wiedzieć podświadomie, „ co w tej historii jest dla mnie” oraz „co to oznacza dla Ciebie”.Te historie wyjaśniają, że nie masz ukrytych celów i zawsze podchodzisz uczciwie do sytuacji. Ludzie mogą zadawać sobie pytanie, czy jesteś pasjonatem tego, co robisz, czy jesteś finansowo zmotywowany i czy jesteś tu ze słusznych powodów. Użyj tego rodzaju historii podczas sprzedaży i w sytuacjach, gdzie trzeba szybko budować zaufanie lub zapewnić o właściwych zamiarach.





Historia Dydaktyczna
- tworzy doświadczenie, które wpływa na słuchaczy lub czytelników. Pokazuje ona, w jaki sposób następują zmiany w zachowaniu, perspektywie, umiejętnościach, które prowadzą do znaczących wyników. Możesz użyć tego rodzaju historii na przykład do symulacji najlepszego lub najgorszego scenariusza. Świetnie się sprawdzają w czasie szkoleń i wykładów.
Moja wizja
- inspiruje ludzi i zachęca do odczuwania nadziei lub szczęścia. Dzięki niej przekonasz odbiorców, że ich ciężka praca i poświęcenie jest warte wysiłku. Użyj jej, kiedy potrzebujesz zmotywować ludzi do osiągnięcia konkretnego i wartościowego wyniku lub zainspiruj do przezwyciężenia frustracji, przeszkody i podjęcia wyzwania, tak aby odbiorcy mogli osiągnąć wartościowy cel.
Wartości w akcji
- wzmacnia wartości, które chcesz przekazać swojej publiczności. Może być pozytywna lub negatywna. Na przykład możesz opowiadać historię, która przekazuje współczucie, uczciwość lub zaangażowanie, albo opowiedzieć taką, która podkreśla postawy, których nie chcesz – cynizmu, nieetyczności czy lekceważącego podejścia do jakości.
Wiem, o czym myślisz
- pozwala przekazać ludziom zastrzeżenia, podejrzenia, pytania lub wątpliwości, zanim w sposób oficjalny je wyrazisz. Kiedy opowiadasz tego typu historię, potwierdź perspektywę lub obawy publiczności – to pozwoli im poczuć, że jesteś po ich stronie i że identyfikujesz się z ich uczuciami. Tego rodzaju historie są cenne w sprzedaży lub negocjacjach.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Techniki negocjacji - definicja + przykład