Kiedyś przeczytałam na blogu jednego z trenerów sprzedaży, że budowanie relacji z klientem jest przereklamowane i nieskuteczne ..........



Przyjrzałam się tej hipotezie bliżej
, szukałam informacji i źródeł, rozmawiałam z praktykami sprzedaży, z moimi klientami, z kolegami-trenerami po fachu i doszłam do pewnych wniosków.


Budowanie relacji w biznesie może być nieskuteczne, a jednym z głównych winowajców jest niezrozumienie intencji, jaka płynie za samym pojęciem budowania więzi partnerów biznesowych, czyli marketingiem relacji (zwanym również marketingiem relacyjnym, partnerskim, powiązań i więzi).




Dostrzegam, że w wielu próbach nawiązania krótko i długofalowych relacji z klientem strona sprzedająca próbuje "udobruchać" swojego potencjalnego kupującego nawiązując bliższą, cieplejszą, koleżeńską więź, co w konsekwencji powoduje, że:


Przyjacielski wymiar tej relacji wiąże się z potrzebą akceptacji i darzenia sympatią przez drugą stronę przy jednoczesnym empatycznym zmartwieniu o odczucia swojego biznesowego "koleżkę".


Moje doświadczenie handlowo-trenersko-coachingowe podpowiada mi, że nic innego jak RÓWNOWAGA.
Dbaj o klienta, tak jak chciałbyś, aby to o Ciebie zadbano. Miej również na uwadze, jaki jest CEL WASZEJ RELACJI.




Partnerska relacja w biznesie
pomoże Ci nie tylko:




odpowiednia więź z klientem pozwoli Ci również:



Autor: Angelika, trener Motywatora Sprzedaży
Komentarze
Prześlij komentarz