NIE-szablonowy wstęp rozmowy telefonicznej

Dziś krótko i na temat, o tym jak zainteresować klienta w pierwszych 10 sekundach rozmowy.

Zwroty inspirowane i wykorzystywane przez trenerów, doradców, sprzedawców, telemarketerów a także przez moją osobę ;)

Nieszablonowy wstęp do rozmowy telefonicznej z potencjalnym klientem:

1.Proszę mi powiedzieć czy ma Pan dziś dobry dzień, czy mam zadzwonić jutro?

2.Kontaktuje się ponieważ mam dla Pana propozycję, dzięki której Państwa firma podniesie sprzedaż o 30% w ciągu 3 najbliższych miesięcy.

3.Dzwonię do Pani ponieważ opracowaliśmy sposób na to jak można zadając jedno pytanie więcej, podnieść sprzedaż/efektywność pracy o 30 % za pomocą …………………………..

4.Dzień dobry, nazywam się XXX i mam sprzedać jak największą ilość ubezpieczeń na życie, ale postanowiłem, że będę pierwszym w historii telemarketerem, który zamiast sprzedawać będzie pomagał klientom. Proszę o 67 sekund rozmowy, po których sam Pan zdecyduje, czy było warto. A jeżeli uzna Pan, że nie było, mogę obiecać, że więcej nie będę zawracał Panu głowy. Włączyłem stoper, mamy 67 sekund.

5.Dzień dobry, dzwonię by sprawdzić czy mogę Panu pomóc w (korzyść dla klienta)
W tym celu zadam Panu 3 pytania, a całość zajmie nam 120 sekund. po tym czasie, zdecydujemy czy rozmawiamy dalej czy się rozłączę i będę życzył Panu wspaniałego dnia. Co Pan na to?

6.Dzwonię, ponieważ wdrażam pewien projekt/rozwiązanie/pomysł ………………………………u jednego z moich klientów (gdzie?, branża/rodzaj działalności). Za zgodą mojego klienta oraz działając w interesie branży – w której działa Pana firma mogę podzielić się tym pomysłem bez konieczności podejmowania jakichkolwiek zobowiązań z Pana strony.
Nie wiem czy to rozwiązanie będzie dobre dla Pana, ale wierzę, że warto spotkać się, aby o tym porozmawiać.?

7.To nasza pierwsza rozmowa, wiec będę wdzięczny jeśli pozwoli mi Pani zadać 2-3 pytania abym lepiej poznał jak wygląda Pani praca. 1. Proszę powiedzieć jakie warunki formalne musimy spełnić aby rozpocząć z państwem współpracę? 2. Co dla Pani jest najważniejsze we współpracy?

8.Przypuszczam że telefonów podobnych jak mój odbiera Pan/Pani dziennie dziesiątki. Zastanawiam się co musiałoby się wydarzyć/wyróżnić w ciągu pierwszej minuty aby dał mi Pan/Pani ciut więcej czasu abym mógł przedstawić z czym dokładnie dzwonię...

9.Słyszymy się? Tak. Widzimy się? Nie. To Kiedy możemy się zobaczyć?

Jako 10 punkt, co być dorzucił/dorzuciła swojego?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Techniki negocjacji - definicja + przykład